خرید ترانسفر هوم دکور ریچ

آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر

چاپ یکی از صنایعی است که می تواند بسیاری از صنایع دیگر را درگیر کند و کاربردهای فراوانی دارد. کاغذ ترانسفر نیز یکی از انواع کاغذ های جدید است که در این سال ها طرفداران بالایی در بازار دارد و کاربردهای فراوانی دارد. در ادامه به آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر میپردازیم. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم باید گفت که کاغذ ترانسفر و کاغذ دکوپاژ یکی از کاغذهای تزئینی است،که می تواند در دکوراسیون داخلی و ساخت مصنوعات تزئینی استفاده شود. در ادامه به قیمت کاغذ ترانسفر نیز میپردازیم.

 کاغذ ترانسفر

با توجه به جنس کاغذ ترانسفر، این مورد بیشتر در دکوراسیون داخلی استفاده می شود و در جاهایی نیز از آن استفاده می شود. که کمتر در معرض عوامل خارجی قرار می گیرند. یکی از نکات جالب در مورد کاغذهای ترانسفر این است که جنس این کاغذها نایلون است.

مزایای استفاده از کاغذ ترانسفر

قیمت کاغذ ترانسفر نسبت به نقل و انتقالات دیگر مناسب است.
 عملکرد راحت و استفاده آسان در زمینه های مختلف حتی آموزشی
 کیفیت بالای دارد
 تنوع بالای طرح ها و طرح های به روز
 عدم نیاز به استفاده از چسب های ترانسفر یا دکوپاژ
 قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح

مزایای استفاده از کاغذ ترانسفر
مزایای استفاده از کاغذ ترانسفر

چسب مورد نیاز در استفاده از کاغذ ترانسفر

چسب ها یکی از عوامل تاثیرگذار در تاثیر نهایی هستند و در صورت عدم استفاده از مواد مرغوب در این قسمت می تواند به مرور زمان کار شما را خراب کرد‌ه و چیزی جز ناراحتی برای شما باقی نماند.
به طور کلی هنرمندان بسیاری از دوستان از چسب چوب رقیق شد‌ه برای دکوپاژ استفاده می کنند که در اکثر موارد قابل انجام است و موثر است اما به نظر ما و بسیاری از کارشناسان این حوزه بهتر است از چسب مخصوص انتقال برای این کار استفاده شود. برندهای ترک و ایرانی به بازار معرفی شدند که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید از آنها خرید کنید. پیشنهاد ما در خرید کاغذ دکوپاژ و چسب ترانسفر ریچ و کادنس است که بسیاری از اساتید این دو محصول را تایید کردند.

کاغذهای دکوپاژ نرم یا دکوپاژ طلایی

این کاغذها عملکردی شبیه به دکوپاژهای چاپی دارند با این تفاوت که طرح های طلایی و نقره ای دارند و در برخی موارد به زیبا و شیک بودن کار کمک می کنند.

نقل و انتقالات ساده یا آبی

این نوع انتقال یکی از محبوب ترین نقل و انتقالات است. زیرا اجرای آن تقریباً آسان است و از نظر قیمتی نسبت به نوع خود به صرفه تر است.
به همین دلیل به این نقل و انتقالات آبی می گویند. برای استفاده از آنها باید آنها را در آب با دمای متعادل قرار دهید. بعد از یک دقیقه می بینید که طرح رویه از طلق استفاده شد‌ه در زیر جدا می شود و به راحتی می توانید آن را بردارید و بپوشید. سطحی را که می خواهید بچسبانید.
این ترانسفر ها به صورت خود چسب بوده و در حین کار نیازی به استفاده از چسب خاصی نیست اما برای تثبیت بیشتر این محصول باید از استابلایزر روی کار استفاده کنید. چیزی که همیشه در مورد استفاد‌ه از این ترانسفرها گفته می شود این است که رنگ زمینه ای که روی آن جابجایی انجام می شود باید سفید یا رنگ روشن باشد تا طرح به خوبی خود را نشان دهد.
یکی از پرطرفدارترین ترانسفرهای این روزها دکورهای منزلی است که توسط برندهای ترکیه ای به ایران آورده شد‌ه است.

این ترانسفرها باید از سمتی که سطح قرار دارد روی سطح کار قرار گرفته و با ابر خیس یا دستمال مرطوب پشت آن ها کشید‌ه شود تا به اصطلاح طرح انتقال روی سطح مورد نظر پیدا شود.
این ترانسفر ها به صورت خود چسب هستند و نیازی به چسب زیر کار ندارند اما برای رفع این انتقال ها باید از متریال مخصوص این کار استفاده کنید.
این ترانسفرها معمولا در دو سایز در بازار دید‌ه می شوند که برای سینی ها و ظروف چوبی و سفالی مناسب است.

خرید کاغذ ترانسفر پارچه

این نوع ترانسفر همانطور که از نامش پیداست برای پارچه و لباس کاربرد دارد. کارکرد آن همانند دکور منزل است با این تفاوت که به جای ابر خیس از اتوی داغ پشت کار استفاده می کنید و بعد از چند دقیقه. دقیقه، طراحی کاملا روشن است. پارچه یا لباسی که می خواهید بچسبد. این ترانسفر ها عموماً نیازی به تعمیر ندارند و روی کار ثابت می شوند و قابل شستشو هستند. برای تهیه و خرید کاغذ ترانسفر میتوانید از فروشگاه های اینترنتی استفاده نمایید.

آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر

به آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر خواهیم پرداخت. در هنر تزیینی از طرح های آماد‌ه استفاده می شود. که این طرح های آماده دارای طرح ها و نقوش متفاوت و همچنین متریال های مختلفی هستند. یکی از این طرح ها انتقال نام دارد. ترانسفرها از نایلون ساخته شد‌ه و بر روی تمامی سطوح ظروف خام از جمله پلی استر، سرامیک، چوب، شمع و غیره نیز می توان برای چسباندن ترانسفر بر روی سطوح مختلف استفاده کرد.
نوع دیگر از طرح ها دستمال کاغذی طرح دار هستند که کاربرد مشابهی با ترانسفر دارند. از چسب دستمال کاغذی برای چسباندن دستمال کاغذی روی سطوح مختلف استفاد‌ه می شود.
کاغذهای دکوپاژ علاوه بر دستمال کاغذی برای انواع سطوح و همچنین انواع تکنیک های تزیینی از جمله پتینه، تکنیک ترک، تکنیک افکت آینه، تکنیک کهنگی و دکوپاژ مناسب هستند.
شابلون ها بر خلاف موارد فوق طرح نیستند. بلکه نوعی شابلون با طرح های آماده هستند که علاو‌ه بر پتینه کاری و هنر تزئینی، در هنر نقاشی روی پارچه و چرم نیز کاربرد فراوانی دارند.

آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر
آموزش نحوه استفاده از کاغذ ترانسفر

1- ترانسفر را با طرح دلخواه انتخاب کنید سپس به مدت دو دقیقه در آب قرار دهید.

2- ظرف مورد نظر را کاملا تمیز می کنیم تا اثر انگشت و … هیچ اثری روی آن نباشد. سپس ترانسفر را در محل مورد نظر قرار می دهیم

3- کاغذ زیر آن را به آرامی بردارید

4- پلان را در محل مورد نظر ثابت کنید

5- با استفاده از کاغذ خشک به آرامی روی طرح را می کشیم تا اگر زیر آن آب یا حباب هوا بود از بین برود.

6-در آخر سطح کار را با دستمال خشک می کنیم

7- برای قابل شستشو شدن کار می توانیم آن را به مدت بیست الی سی دقیقه در فر با دمای صد و چهل درجه سانتیگراد گرم کنیم.
البته از این قابلیت بیشتر برای انتقال کوره استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *