خرید چسب چوب

معرفی و خرید چسب چوب

یکی از پر طرفدار ترین و نام آشنا ترین چسب ها برای عموم مردم و هنرمندان و نجاران، چسب چوب میباشد که میخواهیم به معرفی و بررسی این محصول و کاربرد های متفاوت و نکاتی که باید در حین استفاده رعایت شود بپردازیم.

چسب چوب ابتدا در قرن 17 در کشور های اروپایی وارد بازار شد و برای چسباندن قطعات چوبی از این نوع چسب استفاده می کردند. با گذر زمان این چسب در تمامی کشور ها همه گیر و تبدیل به یک متریال پر طرفدار شد.

البته نا گفته نماند که جنگ جهانی اول هم به بیشتر دیده شدن این چسب کمک کرد، زیرا برای ساخت کشتی و واگن ها قطار و خیلی دیگه از ابزار های مربوط به جنگ در آن زمان از این محصول استفاده میشد.

چسب چوب مایعی غلیظ و  سفید رنگ است که بر پایه رزین ونیل استات  میباشد به همین علت هست که حلال آن ها آب هست و با رنگ های پلاستیک به راحتی ترکیب میشوند.

چسب چوب شمال کیلو
چسب چوب شمال

تفاوت رزین ونیل استات با رزین اکریلیک در مقاومت به آب میباشد، محصولاتی که بر پایه رزین اکریلیک میباشند بعد از خشک شدن در مقابل آب مقاوم هستند ولی چسب چوب که بر پایه ونیل استات میباشد بعد از خشک شدن هم به آب مقاوم نیست و ضعف دارد.

چسب چوب متریال بسیار پر طرفداری است برای چسباندن چوب و مجسمه  و کار های هنری به این خاطر که چسب چوب زود خشک نمیشود و به خاطر حالت خمیری و انعطاف پذیری که دارد به شخص اجرا کننده فرصت این رو میدهد که کار خود را دقیق تر و در زمان بیشتری انجام دهد. البته بیشترین استفاده از چسب چوب همانطور که از نامش پیداست در صنعت چوب و مبلمان میباشد.

در صنعت مبلمان و چوب در خیلی از جاهایی که میخ و پیچ کاربردی ندارد از این چسب استفاده می‌کنند و برای این کار از گیره فلزی استفاده میکنند و اون دو سطح رو آغشته با چسب میکنند و بعد روی هم قرار میدهند و درون گیره در فشار تا چندین ساعت نگه میدارند، حدودا یک ساعت برای این کار کافیست ولی برای اطمینان بیشتر میتوانید زمان بیشتری به آن ها بدهید. از چسب چوب برای چسباندن چوب به فلز و یا وسایل فلزی نمیتوانید استفاده کنید.

به دلیل قدرت بالای چسب چوب  بعد از خشک شدن چسب میان دو قطعه چوبی دیگر هیچ راهی برای جدا کردن این دو قطعه نیست به جز شکستن این قطعه ها که طبیعتا کار مطلوبی نیست، چسب چوب ها در دو نوع تولید می‌شوند اولین نوع سفید رنگ هست و نوع دوم بی رنگ هست.

البته هر دو نوع در ابتدا سفید رنگ هستند ولی نوع اول بعد از خشک شدن همچنان سفید میماند و نوع دوم بعد از خشک شدن کاملا بی رنگ میشود و اثری از آن دیده نمیشود. که عموما بسته به سطح کار باید بین این دو نوع انتخاب کرد. مطلبی که در مورد این چسب ها هست نوع دوم این محصول که بعد از خشک شدن  بیرنگ میشود رو چسب با کیفیت تری میدانند که حقیقتی درست میباشد. عموما چسب های درجه یک  بعد از کار بی رنگ میشوند.

رزین ونیل استات رابطه خوبی با سیمان دارد و به همین رو خیلی از استاد کار ها سیمان رو با چسب چوب ترکیب میکنند و برای درزگیری و درست کردن ملات برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده میکنند که به گفته خیلی از اساتید حتی ملات بسیار قدرتمند تری نسبت به چسب کاشی و سرامیک میباشد. با این تفاوت که بعد از ساخت این ترکیب باید خیلی سریع اجرا شود به این دلیل که بعد از یک تا دو ساعت ملات خشک میشود و غیر قابل استفاده میباشد.

چسب چوب کاسپین
چسب چوب کاسپین

کاربرد های چسب چوب

چسب چوب کاربرد های بسیاری دارد که ابتدایی ترین کاربرد این چسب ها در رابطه با ساخت مبلمان، صنایع چوبی، معرق کاری، ام دی اف و … میباشد.

از دیگر کاربرد های دیگر این محصول چسباندن قطعات گچی و ابزار گچی به گچ دیوار و گچ بری میباشد که در خانه ها و دفاتر کار و تالار ها کاربرد دارد.

دیگر کاربرد این محصول که بالاتر هم به آن اشاره کردیم درست کردن ملات برای چسباندن سرامیک و کاشی و سنگ میباشد.

از چسب چوب به دلیل بی بو بودن و آب پایه بودنش در کار های هنری هم در تمامی سطوح از جمله کاردستی ها و چسباندن مقوا، کاغذ، سفال و … استفاده میشود.

چسب چوب مایعی خوب و کارآمد برای زیر کار سطوح چوبی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید میباشد به این صورت که چسب چوب را کمی با آب رقیق کرده و روی کل سطح بزنید و فرصت بدید تا خشک شود با این کار زیر سازی رنگ رو انجام دادید و فقط نیاز هست که رنگ رو روی سطحتون اجرا کنید. برای زدن چسب به سطح مورد نظروتون میتوانید از قلمو استفاده کنید.

نکته: برای چسب و وارنیش زدن روی سطحتون از قلمو های ارزون قیمت استفاده کنید زیرا ممکن است آسیب زیادی به قلموتون وارد کند.

برای کار کردن با این چسب هست از دستکش استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی به کار رفته در این چسب ها میتواند باعث حساسیت در بدنتان بشود و براتون مشکل ایجاد شود.

از بهترین برند های سازنده چسب چوب میتوان به برند شمال، ساعی، پارس، مشهد، دلتا اشاره کرد که بنا به صلاح دید هر شخص میتوانید برند مورد نظرتون رو تهیه کنید.پیشنهاد ما برای کارهای سنگین مبلمان بهترین برند شمال و مشهد میباشد.

انواع چسب چوب رو میتوانید در وبسایت بهفام کالا مشاهده کنید و سفارش خودتون رو ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت به دستتون برسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *